Selong Belanak - najpiękniejsza plaża na Lombok

Selong Belanak – Najlepsza plaża na Lombok

Jaka jest najpiękniejsza plaża na wyspie Lombok? Bez wachania odpowiemy – Selong Belanak

Na Lombok dostaliśmy się promem z miasta portowego Padang Bai na Bali. W planach mieliśmy zwiedzenie południa wyspy, więc najlepszą bazą wypadową wydawała się być Kuta. Koszt taxówki z portu Lembar do Kuty to 200 tyś Rp, a transport publiczny praktycznie nie istnieje. Dlatego też finalnie znaleźliśmy się w Selong Belanak, gdy podczas podróży poznaliśmy troje Niemców, z którymi zdecydowaliśmy się wziąć taxi, aby podzielić koszty podróży. Zdaję się to być najbardziej opłacalną opcją, a że nie mieliśmy zakwaterowania na ten dzień, nic nie stało na przeszkodzie.

Niestety, w Selong Belanak jest bardzo niewiele hosteli. Gdy dotarliśmy na miejsce okazało się, że hotel naszych znajomych jest dla nas za drogi, a reszta była po prostu zajęta na tę noc. Spacerując po ulicy i szukając noclegu, natknęliśmy się na Panią sprzedającą napoje, która po krótkiej rozmowie ‚na migi’ 😉 zaprowadziła nas do przesympatycznej rodzinki, gdzie za niewielką opłatą dostaliśmy mały bambusowy bungalow.

Od razu zostaliśmy zaproszeni na kolację i ryżowe wino. Co zabawne, tradycyjnie na Lomboku je się rękami. Nie mieliśmy wcześniej pojęcia, że istnieje specjalna technika spożywania jedzenia w ten sposób 😉

Ryby w Selong Belanak

Z rana udaliśmy się na (jak się później okazało) najpiękniejszą plażę na wyspie Lombok – Selong Belanak.

Jedną z niewielu całkowicie piaszczystą, gdzie bez obaw można wejść do wody bez butów. Na większości plaż, wejście do wody wiązało się z chodzeniem po koralowcu, bądź po kamieniach. Biały piasek, turkusowa woda i świetne fale idealnie nadające się dla początkujących surferów, czy po prostu na super zabawę 😉 Dodatkowo wejście na plaże jest darmowe, co jest rzadkością na Lombok.

W Selong Belanak zostaliśmy 3 dni. Codziennie wieczorem wszyscy spotykaliśmy się na kolacji, piliśmy wino, wodę kokosową, jedliśmy grillowane  ryby (upolowane harpunem), było naprawdę wyjątkowo. A w dzień – skakaliśmy na falach 😉