Plaże na Lombok

Plaże na wyspie Lombok

Plaże na Lombok — Indonezja

Do zwiedzania wyspy Lombok, wynajęliśmy skuter na 7 dni, aby móc pozwiedzać wszystkie okoliczne plaże. Nasz hostel znajdował się w Kucie, powinnam raczej napisać „nasze hostele znajdowały się w Kucie”, gdyż tak się złożyło, że zmienialiśmy zakwaterowanie z dnia na dzień. 🙂 W mieście znajduje się plaża Kuta, jednak cały plac był w przebudowie i nawet tam nie szliśmy.

Tanjung Aan

Tanjung Aan plaża Lombok

Tanjung Aan plaża na Lombok

Plaża Tanjun Aan znajduje się nie daleko Kuty i jest doskonałym miejscem na odpoczynek z rodziną. Wydaje się odpowiednia dla dzieci, gdyż w całej zatoczce nie ma fal.
Plaża znana jest ze zdjęć z huśtawką oraz z turkusowej wody. Zdecydowanie polecamy na leniwy dzień z kokosem w ręku 🙂
Wstęp płatny – 10tyś rp.

Mawun Beach

Mawun Beach Plaża Lombok

Plaża spokojna, można dojechać do niej skuterem w 20 min. Położona w zatoce i otoczona skałami. Jednak nie zostaliśmy tam za długo, gdyż dzieci sprzedające bransoletki / ananasy nie dawały nam spokoju 😉
Wstęp płatny – 10tyś rp.

Mawun Beach Plaża na Lombok

Selong Belanak

Selong Belanak - najpiękniejsza plaża na Lombok

Jak dla nas najpiękniejsza plaża! 😉 Duże fale pozwalające na świetną zabawę, a i po ominięciu warungów z jedzeniem można mieć plaże wyłącznie dla siebie. Z Selong Belanak widać również inne plaże, do których można się dostać okrążając górę. Jednak te zdają się niebezpieczne. Plaża pochyła + duże fale, które utrudniają wyjście z wody, więc nawet nie wchodziliśmy. Więcej na temat Selong Belanak tutaj.
Wstęp darmowy

Pink Beach

Pink Beach - Różowa Plaża na Lombok

Plaża znajduję się około 3h jazdy skuterem od Kuty. Z map wynika, że krócej jednak droga jest okropna, więc nie da się szybko jechać. Dojazd na samą plażę wiąże się dodatkowo z pół godzinną jazdą po wertepach. Nic przyjemnego 🙂
Na pierwszy rzut oka piasek nie różni się niczym od piasku na zwykłej plaży. Dopiero kiedy się przyjrzymy widać drobinki czerwonego koralowca, który nadaje całej plaży delikatny różowy kolor.

Koralowiec na Pink Beach
Trzeba również uważać na tzw. sandfly — muchy piaskowe. Niestety pogryzły mnie (Sylwia) po całych nogach. Musiałam udać się do punktu medycznego w Kucie i wydać ok.300 tyś RP na antybiotyki i maść, bo nie dało się wytrzymać swędzenia. Miałam około 150 ugryzień na jednej nodze 🙁

Wstęp darmowy.

Maść po ukąszeniach sandfly
Jak wyglądają całe nogi pogryzione przez piaskowe muchy proszę sobie znaleść w internecie 🙂

Seger Beach

Duże fale idealne dla surferów. Sama plaża nie ma w sobie nic ciekawego, więc nie zostaliśmy tam na długo. (Zdjęcia brak) 🙂
Skuterem odwiedziliśmy jeszcze parę innych plaż, jednak nie znamy dokładnych nazw. Widocznie nie były warte zapamiętania. 🙂

Skuterem przez Lombok
Wypożyczenie skutera kosztuje ok. 50 – 60 tyś RP za dzień.