camping Byron Bay Australia

Sylwester w Byron Bay

Planów na sylwestra jako takich nie było. Z początku myśleliśmy, żeby się zintegrować z Polską społecznością w Australii na szalonej potańcówce. Później razem z Flipem z Holandii, którego poznaliśmy na wolontariacie znaleźliśmy pub w centrum z wolnym wstępem i to tam zamierzaliśmy się wybrać na sylwestra. Ten plan również nie wypalił 🙂

Kilka dni przed zakończeniem tego roku wyszliśmy z Flipem na miasto na piwko i przy okazji obejrzeć miejsce zabawy sylwestrowej. Wszystko wydawało się całkiem niezłe, ale po którymś piwie Flip zdał się być na tyle pod wpływem, że zaczął wyciągać i wypijać piwa, które kupił wcześniej w sklepie, wrzucając puste puszki pod stół. Mieliśmy szczęście, że nie wyrzuciła nas ochrona, jednak te spojrzenia barmanek i kelnerek mówiły same za siebie.

Po którymś takim piwie, zrezygnowaliśmy i wróciliśmy do domu, planując następną opcję sylwestrową. 😉 W tym momencie mieszkamy 20km od centrum Brisbane. Robimy tak zwany housesitting, czyli opiekujemy się domem i dwoma kotami pod nieobecność ich właścicielki w zamian za darmowy pobyt.

Następnego dnia rano przeglądając wiadomości ze świata /Facebook/ natknęłam się na post z Byron Bay w Nowej Południowej Walii. Już jakiś czas temu mieliśmy zamiar tam pojechać, jednak to około 200km drogi i zawsze jakoś tak ‚nie po drodze’. Przywitanie tam nowego roku wydało się być świetnym pomysłem. Tak też właśnie na sylwestra wybraliśmy się na kemping 😉 W Byron Bay jest godzina później niż w Brisbane, co daje nam odliczanie sylwestrowe równe 10 godzin wcześniej, niż w Polsce.

Byron Bay Australia

Wszystkie hotele, hostele są tam zarezerwowane na długo przed sylwestem, więc jak na podróżników przystało, skorzystaliśmy z aplikacji WikiCamp i znaleźliśmy darmowy parking. Co prawda, był to dzienny parking z zakazem zostawania na noc, jednak po przyjeździe na miejsce wszystko okazało się jasne. Grupki już imprezujących turystów z gotowymi posłaniami w samochodach, wskazywały, że przynajmniej w ten dzień nikt nie przestrzega tego zakazu 😉

Nie mieliśmy żadnych problemów, związanych ze spaniem w samochodzie. Rano, koło godziny 7 przyszło dwóch ludzi z urzędu przypomnieć nam tylko o zostawieniu po sobie porządku.
Byron Bay, niestety nie oferowało fajerwerków sylwestrowych przez jakąś pro rodzinną kampanię, jednak odbywały się tam zabawy na ulicy, plaży i w pubach 😉
Nowy Rok przywitaliśmy oczywiście szampanem i zabawą na plaży, a rano nie było nic lepszego jak zimne piwko i kąpiel w oceanie.

Byron Bay Australia

Byron Bay beach

Surfing Byron Bay Australia

Mamy nadzieje, że wam również udała się zabawa sylwestrowa, a Nowy Rok będzie jeszcze lepszy, niż poprzedni! 🙂
Czekamy na wasze relacje i zdjęcia z sylwestra w komentarzach!

6 thoughts on “Sylwester w Byron Bay

1. Ciekawa historia… i zdecydowanie najbardziej zazdroszczę tej kąpieli w oceanie 🙂 no moje plany sylwestrowe też do ostatniej chwili były niepewne… ale ostatecznie nie żałuję tego, jak go spędziłam 🙂
    Wszystkiego dobrego!

2. U nas pierwszy raz Sylwester z dziećmi, całkiem przyjemnie, choć raczej pierwszy u ostatni raz 😂 Zazdroszczę okoliczności opisanych w tym wpisie!!!

3. Bardzo ciekawa podróż, widoki przepiękne, a perspektywa spania na kempingu zachęcająca. Wyjątkowy Sylwester pod każdym względem, natomiast bez fajerwerków można się obyć 🙂